Jak u nás probíhá výběrové řízení, když pomáháme našim klientům?

11.04.2020 09:00

1. Úplný základ

Jakmile zareagujete na inzerát a přihlásíte se, dostanete první dotazník, který nám pomáhá s kontrolou toho, zda máte ty nejzákladnější předpoklady pro výkon dané práce - například řidičský průkaz nebo znalost angličtiny na nějaké úrovni. Jsou informace, které je opravdu nutné ověřit, abychom Vás mohli zařadit do výběrového řízení a pokročit dále. Toto obvykle trvá asi 10 minut.

2. Bližší seznámení

Pokud Vaše odborné znalosti odpovídají představě našeho klienta, postupujete dále a dostane dotazníky, které jsou zaměřené na Vámi dosavadní pracovní výsledky. Na vyplnění budete potřebovat asi 20 minut. V některých rozšířených projektech dostanete navíc dotazníky zaměřené na osobnostní potenciál. Od klienta víme, o jakou pozici se jedná, a chceme, aby klient i nový zaměstnanec byli spokojení. Nicméně vyplnění dotazníků je dobrovolné a jedná se o doplňující informace, které zpravidla urychlí a zpřesní celý proces výběru.

3. Osobní setkání

Pokud se Váš profil setká s požadavky klienta, pozveme Vás na osobní pohovor s potenciálním zaměstnavatelem (naším klientem). V této fázi jste už v úzkém výběru a Vaše šance uspět je vysoká.

4. Potvrzení a reference

Pokud je výsledek pohovoru kladný, následně ověřujeme reference u přechozích zaměstnavatelů. Zde prověřujeme podané informace, které jste nám uvedli na pohovoru nebo v dotaznících. Vždy se dopředu dozvíte, že budeme reference ověřovat a můžete se k tomu vyjádřit.

 

Další informace

Výběrové řízení je velmi detailní. Je velmi důležité, aby kandidát odpovídal představě klienta a požadavkům dané pracovní pozice. Zároveň dbáme na to,  aby se kandidátovi líbilo v dané firmě a na dané pozici.

V průběhu výběrového řízení Vás průběžně budeme informovat o dalším postupu.

Ve výběrovém řízení zohledňujeme požadavky našeho klienta a přednost dostávají kandidáti, kteří více odpovídají požadavkům dané pozice a budoucího zaměstnavatele.

 

 

 

Ochrana osobních a citlivých údajů

Jak zacházíme s Vašimi osobními a citlivými údaji během výběrového řízení?

  • Na začátku vyplňování dotazníků odsouhlasíte, že nám poskytujete své osobní údaje. Tyto informace nám poskytujete pro dobu trvání výběrového řízení a na dva měsíce od ukončení výběrového řízení. A to proto, abychom Vás v případě neúspěchu mohli kontaktovat, pokud by vybraný kandidát z pracovního místa z jakéhokoli důvodu odešel.
  • Po uplynutí dvou měsíců od ukončení výběrového řízení všechny materiály, které ke kandidátům máme, likvidujeme podle skartačního řádu a protokolu.
  • Během výběrového řízení a také po jeho skončení nás můžete kdykoli kontaktovat a my na základě Vašeho požadavku Vaše materiály skartujeme ihned.
  • Pro vyplňování dotazníků používáme systém Performia, kde jsou Vaše výsledky vedeny pod automaticky generovanými alfanumerickými kódy. V tomto systému nemáme Vaše osobní údaje jako jméno, telefon ani e-mail, vaše výsledky jsou uloženy anonymně pod kódem. Jediný, kdo má informaci o tom, který kód je ten Váš, je dodavatel projektu a potenciální zaměstnavatel. Po ukončení výběrového řízení a uplynutí dvou měsíců toto spojení už nezná ani dodavatel, ani zaměstnavatel, protože jsou tato data skartována.
  • Pokud bychom si Vaše podklady chtěli uchovat, náš dodavatel projektu Vás bude písemně kontaktovat a požádá Vás o svolení. Spolu se dohodnete, jak dlouho si může Vaše materiály ponechat. Vy poskytnete písemný souhlas, který můžete kdykoli odvolat. Účel uchovávání by byl pro případnou vhodnost na jinou pracovní pozici u některého z našich klientů.
  • Každý, kdo pracuje se systémem ve firmě Performia, má podepsanou smlouvu o mlčenlivosti a je poučen o tom, jak správně zpracovávat osobní údaje.

 

Jaká máte práva jako uchazeč?

  • Můžete kdykoli napsat, že chcete, abychom Vaše podklady vymazali a my tak obratem učiníme. Vymazání Vám písmeně potvrdíme.
  • Ze zákona Vám můžeme poskytnout výsledky dotazníků, ke kterým nebylo nutné proškolení daného dodavatele projektu.
  • Pokud jste vyplnil/a dotazníky osobnostního potenciálu, vážíme si toho, že jste se jim věnoval/a, proto jsme ochotni Vám zaslat několik vět o jejich výsledku. Pokud chcete podrobné informace, můžete se informovat na našich webových stránkách, jak od nás získat kompletní vyhodnocení dotazníků. Více informací naleznete přímo zde

 

Postup po ukončení projektu:

  • Vaše podklady poskytujeme jen zaměstnavateli, ke kterému se hlásíte na danou pracovní pozici.
  • Po dvou měsících od ukončení výběrového řízení Vaše podklady automaticky mažeme, skartujeme dle zákona a skartačního řádu a protokolu.

 

Zpracovala: Lenka Komorousová

Zdroj fotografií: Freepik.com